From one place to another

Så dagen då...
Först till Kappan, hann inte göra så mycket då han hade rullat sig utan täcke :( Han var väldigt skitig, men hann iaf gå ett varv runt stallet och fota honom lite. Han har vant sig nu med att jag tar hand om honom (även fast jag inte ska göra det några fler dagar) han mötte mig snällt i hagen :)
Nästa häst.
Massa hade oxå rullat sig utan täcke, blöh. Red barbacka på vallen i solen. Massa var lite tittig i början men koncentrerade sig när vi väl var där. Hade tänkt rida över bommarna som låg framme då hon tydligen varit lite rädd för dom igår. Nope, tvärnit. Försökte övertala henne men nej hon ville inte.
Bytte teknik och red runt lite och red mellan bommarna massa olika vägar. Sen tränade jag lite skänkelvikningar och efter en stund lite slalom mellan bommarna osv.
Massa var jeteduktig! Blev svettig och i slutet och när jag tog skrittpaus så skritta jag lite diskret över en av bommarna. Duktig tjej! Sen efter en stund så travade jag av och när ja skritta av så red jag över alla bommarna :)
Jätteduktig var hon idag!
Träffade Gizmo, Claras hund som Pia passar.
Här kommer några bilder på Kappan:
'
'
'
Den läskiga spegeln ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0