Schedule

Så, supersnyggt ridschema som börjar nu på lördag.
Det kan absolut ändras lite då jag kanske inte rider ut med Fanny, det kanske blir någon fotografering (clara...) och sen kanske jag rider med min kompis som tydligen har en medryttarponni ganska nära Evlinge :)
Men ska försöka hålla mig till det här ;)
Mycket skrittklättra och galoppfattningar, för jag har upplevt det som att Massa är lite seg på att fatta galopp. Jag vet inte om det var bara för att hon var trött eller om det helt enkelt är så att hon inte har så mycket muskler i bakkärran. Men men, får väll se hur det går. Om hon bara var trött förut när jag försökt fatta galopp så kommer jag väll märka det nu men annars är det bara bra träning ;)

Kommentarer
Postat av: Jenny Berggren

Hej.

Ser toppen ut det där tycker jag. :)



Ondag eller torsdag skall hästarna avmaskas, kommer stå på tavlan vilken dag det blir, så den dan får du ta det lugnt, typ skritta ut en liten sväng. Då det är rätt påfrestande för hästarna.



Tränade lite galopp fattningar idag, hon har inte så mycket muskler ännu, det är därför det går lite som det gör. Viktigt att se till att hon inte slängtravar iväg, utan att hon har en samlad trav innan hon faller i galopp. Bättre att göra om det flera gånger. :)



La en lapp till dig i skåpet, med lite info och bra tipps som jag nog inte sagt till dig ännu.

Ha en toppen vecka och tack för all hjälp.

Kram Jenny

2011-04-28 @ 16:25:48
URL: http://jennygrodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0