Water for elephants

Kan börja med att berätta att jag och mina kompisar Frida och Gabbi såg på Water for elephants.
Herrgud, underbaraste, bästaste, finaste filmen jag sett någonsin! Så värd att se! Reese Witherspoon är född till den där rollen. Min absoluta favoritfilm! Ska dra med min mamma och systrar på den nästa helg ;) Vill se igen!
Nej, kan inte smälta hur underbart bra den där filmen är!
På bussen hem såg vi några kompisar och gick av och umgicks med dom, trevligt.
'
Idag då, var ute och arbetade. typ.. Nej men krattade och öste ner löven i plastsäckar i några timmar. Pappa skjutsade sedan ut mig till stallet så att jag var där i tid. Annars hade Kappan fått gå in och inte fått något em hö. Nej men var där i tid.
Blev dock ändrade planer när solen gick i moln. Bestämde mig för att tömköra idag istället då och så tar jag promenaden imorgon.
Hade ridhuset för mig själv och Kappan var glad :)
Det gick faktiskt jättebra idag! Börjar så smått börja känna mig säkrare med tömkörningen. Höll på att arbeta i ungefär en halvtimme + fram och avskrittning. I början ganska kravlöst i skritt. Lullade runt på lite olika ridvägar och fytusan vad svårt det är att tömköra på en rak linje, haha.
Travade sedan lite i båda varven med honom utåtställd. Gick super! Kappan har ju inte så mycket muskler nu och orkar inte riktigt hålla en stadig form. Men stundvis gick det bra.
Han har desutom börjat fatta det här med tömkörning. Han söker sig neråt på en gång. Det är bara i traven som han försöker komma undan och kör upp huvudet.
skrittade lite efter traven och sen travade jag av i typ 2-3 min innan jag skrittade av lite inne i ridhuset och lite utomhus.
Haha, bakom ridhuset så hade dom ställt upp några speglar som jag antar ska in i ridhuset. Dom var jätteleskiga tyckte Kappan. Han blåste upp sig och trippade förbi. Knäpphäst :)
Oj, vilken text det blev nu då.
Imorgon är det Kappan först, promenad. Sen Massa, dressyrar lite på vallen tror jag. Barbacka :D Tänkte träna lite skänkelvikning.
'
Jag och Kappan igår :)
Ihi, söt ponny som struntade i att han skulle in och sen vissla dom lite och då blev de fart på honom :)

Kommentarer
Postat av: Lollo

Water for elephants värkar jätte bra :3

2011-04-21 @ 23:37:23
URL: http://loiises.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0