I am not a robot

Haha, måste berätta om mitt ridpass känner jag. Ångrade mig när jag satt på bussen ut då det blir ju så halt i gräset när det regnar så red ut ist. Tog in hästen, dock så frös hon så mycket att hon skakade :( Så hon fick stå med fleecetäcket på en stund och sen gjorde ja i ordning henne och red ut.
Red på vägen fram och tillbaka. Massa var pigg kan jag lova. Hon var väldigt på tårna. Men hon omvanlade energin super tycker jag, hon jobbade på bra.
Travade lite och när hon gick i en stadig form i ett lugnt tempo saktade jag av.
Sen galopperade jag upp för en backe. Precis när vi började galoppera sprang ett rådjur över vägen längst upp i backen och när vi kom dit där rådjuret hoppat ut flög en fågel förbi och då tyckte Massa att det blev lite för mycket läskiga saker så hon gjorde någon slags tvärnit. Haha, söt häst! Hade mantag så höll mig kvar utan problem. Skrittade en bit till innan jag vände hemåt. Tog en till galopp uppför en annan backe.
Då fick Massa något ryck och typ försökte bocka på riktigtt. Inte sina fjuttiga ninjasparkar utan hon välvde ryggen och hoppade typ fram. Vet inte ens om hon själv visste vad hon gjorde haha. Så drev på lite och då försökte hon istället typ sticka. Asså hästen var lite konstig. Tror hon försökte ta bettet men det gick inte så bra. När vi kommit uppför backen saktade jag ner henne och fick en jättefin rund galopp och hon flåsade lite.
Sen saktad jag av till skritt. Höll dock på att glida av när hon så fint slängtravade efter galoppen.
Jag red barbacka vilket förklarar det ;) Sen skritt hem, så fick hon gå ut med regntäcke så att hon inte skulle börja frysa igen :)

Haha, fiiin bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0