Pics

Ja förbered er på en liten bildbomb från ihopsläppet idag. Wiktor och Lukas släpptes in i Massas hage och det blev lite kalabalik. I början var det ganska lugnt. Wiktor och Lukas fightades lite om Massa och sen bestämde sig Lukas för att Massa var hans tjej och dom gick tillsammans. Wiktor blev arg och började istället attackera Massa. Lukas är ju inte tillräckligt snabb heller för att kunna skydda Massa från Wiktor.
Så när dom kör ett jäkla rejs upp mot grinden som är den trängsta delen av hagen så blir Massa trängd av Wiktor och hon har en sån jäkla fart att hon inte hinner stanna och springer genom staketet. Stackars Massa :( Allt gick bra men Wiktor fick inte gå i den hagen något mer, dum hest... Prinsen släpptes in senare på kvällen utan några problem alls :)

Ridningen då, red ut med Fanny och Lukas, i 3 timmar och 45 min...
Haha, nej men det var superkul! Mest skritt och en del trav och galopp. Red hem till Fanny och det gick väll bra. Skuttade över några småhinder på vägen dit. Massa duktig! Sen hemma hos Fanny i typ 10 min och hästarna fick dricka och äta lite. Sen vidare. Måste säga att vägen hem var roligare en vägen dit.
Red vid en stor väg och alla stirrade. Sen red vi förbi någon människa Fanny kände och sista galopperna hem då var Massa pigg kan jag lova! Galopperade efter Fanny och då blev Lukas plötsligt trött. Så jag saktade av till skritt och lät dom galoppera i förväg och sen fattade jag galopp. Då blev det krut i Massa. Hon slängde in ett bakutsprång och sen började hon bocka på riktigt. Var sjukt nära på att ramla av men i sista sekund kom vi fram till Fanny och Lukas och Massa stanna. Seriöst, en meter till och jag hade ramlat av haha.
Sen galopperade jag före Lukas dom andra gångerna.
Fick världens härligaste känsla också när Massa galopperade upp för sista backen.
Hon tog i som in i helskotta med bakbenen och det kändes :)


Massa vid ihopsläppet, fler bilder kommer när jag redigerat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0