Hemma, har ätit och måste plugga

Gick upp ungefär halv 10 idag, fixade mig och så. Bussen gick 11.22 till Massa, så tog det lugnt.
Såg sen att jag fått ett sms från Fanny, där hon skrev att hon hade skitbråttom från stallet sen då hon skulle ta bussen som gick 14.22 och bussen är framme 12.10.
Det var den lugna dagen. Vi hade ju planerat att ta det jättelugnt idag eftersom att det var så stressigt igår. Men det blev inte av.
Vart inte så stressigt dock som jag trodde men fick skynda lite.
Red barbacka idag, på vallen där det finns en upptrampad stig som man rider runt på.
Försökte få henne i en stadig form, och det väll ganska bra. I början var hon lite motvillig och sökte sig neråt och efter någon sekund så drog hon upp huvudet. Då började jag bara om, först när ja ridit ett tag och hon var uppmjukad så började jag hålla i mot lite mer och då gick hon i en något stadigare form.
Körde på långa travpass, och hon är så himla mjuk att rida på så det gick jättebra och hästen var jättenöjd.
Testade att ta en galopp, hon galopperade några språng och sen började jag kräva lite mer av henne och då stannade hon och körde ett bocksprång.
Kände att jag inte ville ramla av så struntade i galoppen. Får helt enkelt ha sadel nästa dressyrpass så får hon galoppera lite mera. Kan ju inte påstå att jag är bästa barbacka ryttaren så orkade inte bråka om det.
Ikväll står bakning på schemat, fyller år på måndag och då firar jag hos pappa och så firar jag hos mamma imorgon isället.
Får se vad vi har för ingridienser så får vi baka något utifrån det.
Nu måste jag plugga, får se om det blir någon uppdatering ikväll ;)
Mr Darcy - Godkänd frieserhingst från Taffsnäs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0