Till velam?

Ja nu sitter jag och äter på en broccolipaj, har precis kommit hem fårn Massa och kastar i mig lite lunch innan jag ska iväg på en långpromenad med Svea :)
Jag tror att jag ska ta mig ner till Velamsund faktiskt och överaska människorna där, får se hur mycket överaskning det blir men det är planen åtminstone. Har ridit Massa ju och det gick super!
Red ut med Fanny och Lukas, vi red en ny runda i skogen. Och Massa tyckte det var jätteroligt. Hon bockad en gång när ja red bakom Fanny så testade att rida Massa framför henne och då gick hon super och bocka ingenting!
Hon vill helt enkelt inte gå bakom andra hästar.
Vi travad och galopperade utan några problem alls, Massa var väldigt pigg men bockad inte :)
Dock har hon blivit smalare, det märkte jag när vi galopperade och sadeln höll på att glida runt. Haha, Fanny ropade till och med att sadeln höll på att glida runt så då saktade jag av och rättade till den sen var det lugnt och vi fortsatte våran ridtur.
Dock hade Fanny bråttom till bussen, så vi fick stressa gärnet i stallet och alla hjälpte mig att bli klar för jag var den enda som inte var klar. Som vanligt? Ja...
Dagens dummaste:
Jag la mina ridkläder på golvet och när ja höll på att ta på mig överdragsbyxorna så ligger bara jackan på golvet. Och då kommer en valp fram och kissar på min jacka! Gud vad arg jag blev! Tyvärr märkte ja inte det förens det var försent så ja. Det fanns inte så mycket att göra. RIP jackan.
Nej men jag har tagit hem den nu och ska tvätta den, hoppas ja kan ha den imorn!
Ska inte lägga mina saker på golvet igen!
Nu ska ja äta klart och sen går jag till Velam med Svea :)
Kanske uppdatering ikväll ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0