I'm walking on sunshine

Underbart väder idag! Vaknade hemma hos en kompis och gick hem direkt, åt frukost och sen drog jag iväg och blev upphämtad av Jenny, sen vidare till stallet.
Vi fixade allting innan vi tog in Massa och gjorde i ordning henne.
Blev världens färgkrock kan jag säga, haha. Jag hade lila tröja och blåa byxor och blåa ridstrumpor och Massa hade ett rött schabrak. Underbart tillsammans...
Glömde desutom att byta till ridstövlar så red runt i min icke så snygga ridskor.
Massa var lite seg idag. Kanske inte så konstigt, har ju ridit något hårdare två dagar innan. Massa var lite lat, ville inte arbeta. Försökte komma undan men var fin bitvis.
Galoppfattningarna var okej men kunde varit bättre. Jag red väldigt dåligt idag måste jag säga.
Har desutom ovanan att luta mig framåt, särskilt om hästen är seg.
Man måste ju verkligen rida när man sitter på Massa då hon gärna försöker komma undan vilket gör att jag glömmer bort min sits och så blir det lite pannkaka av det hela.
Vill ta några ridlektioner i sommar och försöka få ordning på min sits.
Här kommer iaf några bilder:
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0